30. kesäkuuta 2016

Kierrätyskassilla muovipussilakkoon

 
Löydettyäni ikivanhan "kutistuneen" maripaidan ullakolta päätin haastaa itseni muovikassittomaan arkeen. 
Monenlaisia kauppakasseja olen ommellut, mutta yleensä ne unohtuvat kotiin. Olen myös selitellyt itselleni, että tarvitsen muovikasseja roskapusseiksi. Pöh, biohajoavia roskapusseja on tarjolla myös minulle. 
 
 
Ompelin helman hieman pyöreästi umpeen ja leikkasin hihat pois ja kaula-aukkoa suuremmaksi. Näitä versioitahan on netti pullollaan, mutta tässä minun. Jos et viitsi ommella ollenkaan, voit pujottaa nyörin puseron helmakäänteeseen ja kiristää nyörillä pohjan. 

 
Ai ei kestä kahvat painavia ruokaostoksia? No ei kai, mutta niitä varten voi ottaa suuremman kangaskassin kauppaan mukaan. Tällainen t-paitakassi vie vain vähän tilaa olkalaukussa. Kyllä, viikkasin kassin jo laukkuuni, joten ensi kerralla se on kaupassa mukana.
 
Lähdetkö mukaan haasteeseen? terkuin Suska.

8 kommenttia:

  1. Itse olen opetellut tähän tapaan ja voi sitä ketutuksen määrää kun kauppakassi on jäänyt kotiin. Kynnyksestä ostaa muovipussi on tullut korkea, kun on omaan kapsäkkiin tottunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompelin juuri myyntiinkin tukevia kasseja, joten kyllä nyt on aika ottaa itseä niskasta kiinni vai miten se vanha sanonta menikään...hyvä sä.

      Poista
  2. Kestokasseilla meilläkin mennään, vanhat tyynyliinat yms kankaat kierrätän kasseiksi, niitä sitten lahjoittelenkin pois, Mutta kyllä niitä muovipusseja siltikin kertyy, vaikkei niitä itse ostakaan. Mukavaa sunnuntaita.

    VastaaPoista
  3. Mä olen ollut muovikassien ostolakossa kolme kuukautta. Kotoa kauppaan lähtiessä sujuu hyvin, mutta töistä suoraan kauppaan mennessä joskus on hiukka haasteellista. Että sylissäkin on maitopurkkeja tuotu :D Kassi-ideasi on kiva!

    VastaaPoista
  4. Pakko myöntää, että olen sitä ikäluokkaa, että kun muovipussit tuli kauppaan, on niitä sen jälkeen tullut käytettyä ja kierrätän sitten roskapusseiksi. Vaikka roskapusseja saisi kyllä edullisemminkin Meiltä löytyy kyllä kestokasseja, mutta ne tahtoo vain jäädä kaappiin. Kiva idea tuo sinun laukkusi. Liisa

    VastaaPoista